מדריכים נוספים
מחשוב ענן – כל השירותים המוצעים
כיום, הודות לפיתוחים טכנולוגיים רבים ומגוון אפשרויות העומדות לרשות הארגונים השונים, נהנים בעלי חברות רבים משירותי מחשוב הענן.
כל עסק וחברה מחזיקים במידע ארגוני מהותי וחשוב. בעבר, היה האחסון של המידע הארגוני מאוחסן במקומות פיזיים, וארגונים השקיעו סכומי כסף עצומים במטרה לתחזק את האחסון השוטף של המידע הרב. כיום, הודות לפיתוחים טכנולוגיים רבים ומגוון אפשרויות העומדות לרשות הארגונים השונים, נהנים בעלי חברות רבים משירותי מחשוב הענן. מחשוב ענן הוא למעשה פיתוח רב עוצמה המאפשר לאחסן מידע באמצעות האינטרנט.
מחשוב בענן מעניק לארגונים את האפשרות להגן על מידע בהיקפים עצומים, כאשר מידע זה מאוחסן על גבי שרתים חיצוניים למחשבי החברה. באופן זה, הגישה למידע למעשה מתבצעת באמצעות חיבור לאינטרנט ואילו השרת החיצוני מתוחזק על ידי ספקית שירותים מקצועית המתמחה בתחום. תפקידה של ספקית השירותים הינו להגן על המידע, לטפל בו כראוי, לגבות אותו בתדירות גבוהה ולהנגיש אותו ללקוחותיה.
יתרונות השירותים במחשוב ענן
שירותי מחשוב הענן הינם בעלי יתרונות רבים ומגוונים היעילים למגוון ארגונים וחברות. שירותי מחשוב ענן חוסכים לארגון סכומי כסף רבים הודות לחסכון הקבוע בהוצאות על רכישת חומרה, רישיונות ותחזוקה של אלו. מאחר ותחזוקה המידע מתבצעת על גבי שרתים חיצוניים, עובדי החברה אינם צריכים לדאוג לזמינותו של המידע ולהגנה עליו. יתרון משמעותי נוסף ממנו נהנים מקבלים שירותים של מחשוב ענן הוא היתרון החסכוני – אקולוגי: שירותי מחשוב ענן צורכים פחות חשמל מאשר ארגונים הדואגים לאחסן את המידע שלהם בכוחות עצמם. יתרון נוסף הוא החסכון המשמעותי בזמן.
בין היתרונות המשמעותיים ביותר של שירותי מחשוב הענן ניתן למנות את האבטחה הגבוהה המתקבלת באמצעות אחסנת המידע על גבי ענן. שלא כמו בכל ארגון, ייעודה של הספקית הינו הגנה על המידע ולכן המידע מגובה פעמים רבות, מוצפן ונשמר היטב. הודות למקצועיות בה השירות ניתן, זוכים הנהנים משירות מחשוב ענן מעבודה שוטפת ונטולת תקלות. גם במקרה בו מתרחשת תקלה – נציגי ספקית השרתים יעמידו לרשות העובדים תמיכה טכנית מלאה ומקצועית.
יתרון נוסף של שירותי מחשוב הענן הוא ההתאמה האישית. גם בעידן הטכנולוגי, כל לקוח זוכה לקבל שירותים מקצועיים באופן המותאם ייחודית לו. כל חברה או ארגון יכולים לבחור את חבילת האחסון המתאימה להם, כמו גם את השירותים הנלווים להם במידה ויש צורך בכאלה. התאמת השירותים באופן אישי מבטיחה חסכון של מעל ל -50% בהוצאות השוטפות! החסכון המצטבר הוא כמובן, עצום.
ומה הלאה?
בתחילה, נכנסה טכנולוגיית מחשוב הענן כמו בדלת האחורית וזכתה לשימוש רק בקרב החברות הבינלאומיות. אולם היעילות, החסכנות, המקצועיות והחדשנות של טכנולוגיה זו לא היו זקוקים לפרסומות ושירותי מחשוב הענן התפשטו בעולם כמו אש בשדה קוצים. כיום כבר ברור לכולם כי שירותים אלו עתידים להתפתח באופן משמעותי ולהיות מונגשים יותר ללקוחות מסוגים שונים ברחבי העולם כולו ובענפים שונים של תעשיות. הצפי השנתי הנוכחי בנוגע למחשוב ענן עומד על גדילה של 20%.
הגברת הפיקוח
יחד עם היתרונות המשמעותיים של שירותי מחשוב הענן ברור לרבים כי גם שירותים חדשניים ויעילים כל כך זקוקים לשיפורים קטנים. בשנים הקרובות, מחשוב הענן יזכה לפיקוח נרחב יותר אשר יאפשר להכיר טוב יותר את התחום ולחקור אותו ואת רמת השימוש בו – לעומק.
תהליכי ההתפשטות של שירותי מחשוב הענן עתידים להתמשך ואף להתרחב ביתר שאת – לכיוון הארגונים הבינוניים והקטנים. בשנים הקרובות אנו נזכה לראות חבילות שירותים של מחשוב ענן המתאימות יותר לבעלי עסקים קטנים, למערכות תשתיות שונות, לארגונים ציבוריים ועוד.
גם האבטחה הינה נושא העומד על הפרק ועתיד לזכות להשקעה מרובה. על מנת להגביר את החיסיון של המידע המוצפן על גבי השרתים עתיד המדע וההייטק לצעוד משמעותית קדימה בתחום של הגברת אבטחת המידע והגנתו. פירות ההשקעה יביאו כמובן, לרווחים משמעותיים יותר בקרב חברות הנהנות משירותי הענן ואיכות עבודה גבוהה יותר.
תהליכים ארגוניים
כתופעה שהחלה להתפשט בתור טכנולוגיה מדהימה אך נטולת חוקים, השימוש במחשוב ענן התפתח באופן לא מאורגן ולא מנוהל. בשנים הקרובות נזכה לראות לא רק את הארגון הפנימי של המערכת מתגבש ומתהווה, אלא גם את הקשרים בין השרתים והספקים הולכים ומתרכזים על מנת להעניק שירותים מקצועיים ואמינים יותר. זאת על מנת לשפר את איכות השירות הניתן ללקוחות וכדי לנהל משאבים באופן מקצועי.
פיתוח מחלקת תיאום
כחלק מתהליכי רה אורגניזציה של התחום כולו, יפותחו מתאמים מקצועיים שתפקידם יהיה מובהק: קישור ותיווך בין לקוחות שירותי מחשוב הענן ובין ספקיות התוכנה. תפקידו של המתאם יכלול מתן פתרונות וניהול הקשרים הבין ארגוניים באופן שיספק את כל הצרכים של הלקוחות. כמו כן, תפקידו של המתאם יכלול אפיון ותכנון, ניהול והתאמה של יישומי המחשב השונים לצרכיו הייחודיים של הארגון. כמו כן, יהיה אחראי המתאם על הטמעת המערכות השונות, ניטור אחר צרכים משתנים והעמדת שירותי תמיכה טכנית מתבקשת ללקוחות. כבר עכשיו ברור כי הליך זה יביא חברות רבות להעביר את מערכת ה-IT לענן, דבר אשר יצריך שיפור משמעותי של מערכות אבטחת מידע, וכבר עכשיו מתכוננים לכך מפתחי המערכות.
חושבים קדימה
אם החברה שלכם עדיין לא עובדת עם שירותי הענן, כדאי להתחיל לעשות זאת כבר עכשיו. למעשה, מדובר באחת ההחלטות החכמות ביותר של המנהלים בארגון וניכר כי העתיד מלא בשיפורים משמעותיים בתחום. הודות למחשוב ענן תוכלו להבטיח חסכון משמעותי בכספים, עבודה שוטפת ונטולת תקלות, תמיכה טכנית מיידית וזמינות מידע ברמה הגבוהה ביותר.
מדריכים נוספים
שיטות מסחר נפוצות באמזון
חולמים על כסף גדול ומהיר? זה הזמן להכיר את שיטות מסחר באמזון. כאשר לכל שיטת מכירות באמזון יתרונות וחסרונות משלה, אתם חייבים להיות מעודכנים
חולמים על כסף גדול ומהיר? זה הזמן להכיר את שיטות המסחר השונות הקיימות בפלטפורמת המכירות המקוונות הגדולה ביותר בעולם מכירות באמזון. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר שיטות מסחר נפוצות באמזון שחלקן דרך אגב מתקיימות גם בשיטת מסחר באיביי.
תוכנית השותפים של אמזון
השיטה הקלה, הנוחה והמהירה ביותר לתחילת מסחר באמזון הינה שיטת תוכנית השותפים (AFFILATE). באמצעות שיטה זו תוכלו לשווק ולמכור כל מוצר כזה או אחר המוצע למכירה באמזון ולגרוף את אחוזי הרווח שלכם מכל מכירה אשר תתבצע דרך הקישורים אותם הפנתם לקהל הגולשים. לצורך תחילת מסחר באמזון בשיטה זו תדרשו להקים אתר נישה או לחילופין להסתייע בעמוד הפייסבוק האישי שלכם. שיטה זו אמונם איננה מצריכה מכם ידע מורחב בכל הנוגע לפעולות המכירה באמזון והיא אפילו לא מחייבת אתכם להשקעה כספית, אך יחד עם זאת אחוזי הרווח אותם תרוויחו הינם שוליים לעומת אחוזי רווח בשיטות מסחר אחרות באמזון ומה גם שתדרשו למכור בכמויות גדולות (דרך הקישורים המופנים על ידיכם) על מנת להגיע לנתח רווחים גבוה.
ארביטראז' – קונים בזול מוכרים ביוקר
ארביטראז' הינה שיטה קמעונאית ידועה ונפוצה בכל עולמות המסחר הקיימים, לרבות, עולם המסחר של אמזון. בשיטה זו אתם למעשה רוכשים מוצרים בזול משווקים שונים בעולם ומציעים אותם למכירה באחוזי רווח גבוהים באמזון. שיטה זו מחייבת אתכם להשקיע את זמנכם באיתור מוצרים הנמכרים מחוץ לאמזון במחירים נמוכים ונמכרים באמזון במחירים גבוהים.
על מנת להרוויח ובגדול באמצעות שיטה זו תדרשו ליטול לא מעט סיכונים ולהזמין כמויות גדולות של פריטי מוצר (על מנת להבטיח לעצמכם הנחת כמות בעת הרכישה). כמו כן, החוכמה בשיטה זו היא לאתר את "הדבר הגדול הבא" שיכול להיחטף על ידי צרכני אמזון מסביב לעולם.
DROP SHIPING– למכור מוצרים מבלי להתעסק איתם
דרופ שיפיניג היא למעשה שיטת מסחר באמזון במסגרתה אתם משמשים כמעין "סוכני תיווך" בין קהל הצרכנים באמזון לבין ספק או חברה המייצרת את המוצרים אותם אתם מעוניינים למכור. בשיטה זו תדרשו למצוא את המוצר הנכון וליצור בעבורו עמוד מכירה משלכם באמזון. בכל פעם שתתבצע רכישה של המוצר מהעמוד אותו יצרתם, תדרשו לשלוח את הזמנת הרכש לספק והוא זה הדואג לשלוח את המוצר ישירות ללקוח: או בקיצור: אתם גוזרים קופון יפה (ולעיתים מאוד יפה) על עסקאות תיווך בלבד.
בנוסף לשיטות המכירה הנפוצות המופיעות לעיל, קיימות שיטות מכירה נוספות באמזון, כאשר לכל שיטת מכירות באמזון יתרונות וחסרונות משלה ואתם חייבים להיות מודעים למכלול ההיבטים הנלווים למסחר באמזון על מנת למזער סיכונים ולהגדיל רווחים וזאת בדומה לפעולת מסחר באיביי או בכל פלטפורמה מקוונת אחרת המאפשרת לכם למכור מוצרים מבלי לתחזק מחסנים לוגיסטיים, מלאים, כוח אדם וכדומה. לימוד מקצועי ומעמיק של הנושא יאפשר גם לכם להגשים את החלום על כסף גדול ומהיר…
מדריכים נוספים
טעויות בשינוי חברת אחסון
מה כדאי לעשות שמחליטים לעבור חברת אחסון אתרים? על מה כדאי להקפיד? מה צריך לגבות? כל המידע במדריך שלפניכם
מה תעשו כשיגיע הזמן להחליף חברת אחסון?
אחד הסיוטים הגדולים ביותר של בעלי אתרים ככלל ואנשי ה-SEO בפרט, הוא החלפת חברת אחסון. מצב שכזה יצוץ במרבית המקרים אחרי נפילה של חברת האחסון, שירות גרוע או עלויות תחזוקה גבוהות. מרבית מבעלי האתרים מעריכים כי במידה והאתר לא משתנה וכתובת הדומיין נשמרת לא יהיו שינויים בדירוג האתר, אך המציאות מגלה שלא כך הדבר. אז מה תוכלו לעשות כדי לשמור על הדירוג במקומו?
גבו את המידע בעצמכם
עליכם לבצע גיבוי בתדירות סבירה ולא להסתמך על חברת האחסון. הקפידו לגבות ידנית מדי פעם ובמיוחד לפני המעבר. חברות קידום רבות טוענות שהן מבצעות גיבויים אבל ברגע בו תרצו להשתמש בו למעבר או שחזור האתר, תגלו כי הוא לא תמיד זמין עבורכם.
ודאו שאתם יודעים היכן נמצא כל פרט שקשור לשרת כמו קבצים, הגדרות דואר ובסיסי נתונים. פה עבודת נמלים תשתלם – עליכם לוודא שכל שביב מידע שנמצא על שטח האחסון שבבעלותכם כיום, יגיע אתכם לשטח האחסון החדש. בדקו עם איש ה-SEO שלכם את דירוג האתר לפני תחילת התהליך. ככה תוכלו לדעת אם היו שינויים מיד.
עברו לחברת אחסון טובה יותר
בין אם עברתם בגלל שירות לקוי או עלויות גבוהות, חשוב לוודא כי חברת האחסון החדשה שבחרתם אכן עונה על כל הדרישות שלכם. ודאו שכמות התעבורה החודשית הכלולה בחבילה, מספיקה לתקופה הקרובה, אך גם לעתיד. בנוסף בדקו את מהירות השירות: חיבור איטי יוביל לגישה מתסכלת לאתר ובפגיעה בדירוג.
בחרו בסוג שרת מתאים
חשוב לבדוק מראש שהשרת החדש אכן תומך בכל סוגי הטכנולוגיה שאתם כבר משתמשים או מתכננים להשתמש בעתיד. אם תתפתו לבחור בשרת זול ומוגבל, תמצאו את עצמכם חוזרים על תהליך ההגירה בין שרתים שוב ושוב.
מיקום השרת כמיקום קהל היעד
במידה והאתר שלכם מותאם לקהל יעד גאוגרפי מסויים, יהיה חכם ומשתלם לרכוש שרת מאותה מדינה. מנועי החיפוש השונים מזהים את כתובת ה-IP של שרת היעד אליו מועבר הגולש. במידה וכתובות ה–IP של הגולש ושל האחסון אינן מאותו אזור, דירוג האתר יפגע. לאחר שהאתר עובד באופן מלא בשרת החדש, צרו מפת אתר חדשה, ועבדו עם כלי קידום כמו Google Search Console כדי להגדיר את האתר מבחינה גיאוגרפית.
שמרו על האתר הישן והחדש למספר ימים ובצעו בדיקות
אפילו שהכל עובד תקין, אל תמהרו לסגור את השרת הישן. לאחר שהעתקתם את כל המידע לחברת האחסון החדשה, ודאו כי הוא פועל באופן תקין. השתמשו באתר החדש כגרסת BETA והפנו את הגולשים לכתובת הדומיין של האתר המקורי. זכרו: שינוי שיוך כתובת הדומיין לכתובת IP בשרתי ה-DNS לוקח כ-24 שעות. לכן שמרו על שני האתרים זמינים. בכל תבטיחו מעבר חלק ללא תקלות, וללא שינוי ברמת השירות ללקוח.
מדריכים נוספים
שירות Pay-Pal לבעלי עסקים
שירות פייפל מאפשר לבעלי עסקים לקבל תשלום באופן מקוון בכל רגע נתון מכל נקודה בעולם. עלויות השימוש בשירות נמוכות במיוחד ומעודדות את הלקוחות לבצע רכישות באופן מקוון
שירות פייפל מאפשר לבעלי עסקים לקבל תשלום באופן מקוון בכל רגע נתון מכל נקודה בעולם. עלויות השימוש בשירות נמוכות במיוחד ומעודדות את הלקוחות לבצע רכישות באופן מקוון היות ואינם צריכים להזין את מספר האשראי שלהם בכל פעם בו הם מבצעים רכישה
השימוש בשירות PayPal פשוט. המשתמשים נרשמים לשירות ומזינים את פרטי החיוב ומבצעים אימות חד פעמי מול המערכת. משלב זה הם יכולים להשתמש בחשבון ה- PayPal כדי לבצע רכישות באופן חופשי.
עלויות השימוש לבעלי עסקים נעות בין 2.4%-3.4% מסכום העסקה בתוספת 1.2 ש"ח לכל עסקה המתבצעת דרך השירות. תמורת עלות השימוש מקבל בעל העסק מערכת חיוב מקוונת בעלת אפשרות להפקת דוחות מפורטים ויומן רישום עסקאות שמוגן במנגנון למניעת זיופים. בנוסף ישנה תמיכה מקוונת ותמיכה טלפונית.
רישום למערכת ויצירת כפתור חיוב
- הכנסו לאתר PayPal בכתובת https://www.paypal.com/il/ ובחרו באפשרות עסקי בתפריט העליון.
- בחרו באפשרות כבד כרטיסי אשראי באתר שלך ולחצו על כפתור לפרטים נוספים.
- יוצג לפניכם עמוד המידע בו תוכלו לקבל מידע רב על החשבון. לחצו על כפתור הירשם.
- בחרו באפשרות פתח חשבון חדש. לאחר מכן בחרו במדינה בה ממוקם העסק שלכם, בשפת הממשק הרצויה ולחצו על כפתור פתח חשבון חדש.
- בשלב זה מלאו את פרטי העסק שלכם. בסיום לחצו על כפתור המשך.
- מלאו את פרטי החשבון שלכם. סמנו בתיבת הסימון של הסכם אישור השימוש ולחצו על הסכם והמשך.
- בשלב זה תועברו לאתר האמריקאי. לחצו עלStart Setup כדי לעבור לשלב יצירת כפתור החיוב לאתרכם.
- יוצגו לפניכם מספר אפשרויות ליצירת כפתורי חיוב למטרות שונות. לחצו על כפתור Create Button Now.
- כעת תוכלו לבצע התאמה אישית של כפתור החיוב. ניתן להוסיף אפשרויות בחירה, טקסט משלכם ואפשרויות רבות נוספות
- בסיום התהליך לחצו על Create button
- בשלב זה יופיע לפניכם קוד ההטמעה של כפתור החיוב. לחצו על Select a Code כדי לבחור את הקוד ולאחר מכן לחצו על Ctrl+C כדי להעתיקו. כעת, הדביקו את קוד ההטמעה באתר לפי רצונכם
שימוש בשירות התשלומים של פייפל יכול לפתוח הרבה דלתות עבורכם שכן זהו שירות מוכר ואמין ברחבי העולם. השתמשו בו בחכמה והקפידו לשמור על המידע בחנות המקוונת שלכם אמין ומדויק.
-
קופירייטינג9 שנים ago
איך לכתוב קופי טוב?
-
SEO4 שנים ago
למה כדאי למוקד טלמרקטינג לטפל בלידים שלך? כל התשובות בפנים
-
SEO6 שנים ago
חדשות קידום אתרים
-
SEO9 חודשים ago
כיצד AI משנה את עולם השיווק הדיגיטלי
-
SEO5 חודשים ago
השוואה בין קידום אורגני לקידום ממומן בגוגל
-
SEO6 שנים ago
קידום אתרים מקצועי – כיצד הוא מתבצע ועל מה הוא מתבסס
-
Google Analytics10 שנים ago
הטמעת קוד גוגל אנליטיקס
-
SEO8 שנים ago
קידום אתרים חינם