פרסום באינטרנט
פרסום בפייסבוק: מהו פרסום ממומן בפייסבוק וקצת על פרסום גוגל
מיהו קהל היעד של המוצר או במילים פשוטות יותר איזה סוג לקוחות הם בעלי סבירות גבוהה לרכישת המוצר אותו אנו מפרסמים? קבלו מדריך ליצירת קמפיין באינסטגרם
פייסבוק היא הרשת החברתית הפופולרית בעולם, ורק בישראל ישנם כ-3.2 מיליון משתמשים פעילים, מרביתם נכנסים לפלטפורמה המובילה לפחות פעם ביום. הפופולריות של פייסבוק וכלי הפרסום המתקדמים שהיא מציעה הפכו את הפרסום הממומן ברשת החברתית לאלטרנטיבה מובילה עבור בעלי עסקים בארץ. פרסום בפייסבוק מגיע לקהל יעד רחב, זהו אפיק שיווקי יעיל ואפקטיבי, כל עוד משתמשים נכון בכלי הפרסום שפייסבוק מציעה.
פוסטים ממומנים או פרסום באמצעות מנהל המודעות
אפשרויות הפרסום בפייסבוק הן רבות ומגוונות. באופן כללי אפשר לבחור בין פרסום פוסטים ממונים (Promoted Post) לבין מודעות וקמפיינים באמצעות מנהל המודעות של הרשת החברתית (Ads Manager). קידום באמצעות כלי ה-Boost Post נחשב לכי הפרסום הבסיסי ביותר שפייסבוק מציעה, באמצעות הכלי אפשר להגדיל משמעותית את תפוצת הפוסט בתמורה לתשלום. הפוסט הממומן יופיע בניוז-פיד של המשתמשים, לכן פתרון זה מתאים בעיקר למפרסמים המעוניינים להגדיל את החשיפה לאירוע או לעדכון מסוים, להצעות אטרקטיביות לגולשים ולהטבות.
לטענת פייסבוק הפוסטים הממומנים זוכים לתגובות רבות, כדוגמת לייקים, שיתוף וכתיבת תגובה, עם זאת אפשרויות המיקוד באמצעות הכלי הפרסומי הן מוגבלות לכן ברוב המקרים עדיף להיעזר בכלי הפרסום המתקדמים יותר דרך מנהל המודעות.
באמצעות מנהל המודעות של פייסבוק ניתן לתכנן קמפיינים שונים. כדאי לדעת כי מערכת הפרסום של פייסבוק גדולה יוצר ממערכת הפרסום של גוגל, ניתן באמצעותה לפלח את קהל היעד בצורה מיטבית, המערכת פשוטה יותר ומאפשרת גם לכם לנהל קמפיינים ולהשתמש בכלים השונים, ובמקרים רבים עלויות הפרסום ברשת החברתית זולות יותר בהשוואה לעלויות קמפיינים של פרסום בגוגל.
ארבעה שלבים עיקריים לפרסום בפייסבוק
כדי לפרסם בפייסבוק עליכם לפתוח פרופיל ברשת החברתית, עדיף לפתוח פרופיל עסקי מושקע עם תמונות באיכות גבוהה, סרטונים, מידע אודות העסק ופרטים נוספים. כמו כן, לאחר פתיחת הפרופיל מומלץ לנהל את הדף באופן עצמאי או על ידי אנשי מקצוע. חשוב להעלות פוסטים ועדכונים שוטפים כדי להפוך את העמוד לדינמי ולמשוך לקוחות.
כדי להקים קמפיין במערכת הפרסום של פייסבוק עליכם לבצע את השלבים הבאים:
- מטרת הקמפיין – המטרה השכיחה ביותר היא העברת הגולש ממודעת הפרסום לדף נחיתה או לאתר האינטרנט. אפשר להגדיר מטרות נוספות כגון השגת לייקים ועוקבים חדשים לפרופיל העסקי, הורדת אפליקציה לנייד, גידול במספר הצפיות בסרטון המועלה בפייסבוק, ולאחרונה נוספה אפשרות חדשה ליצירת טופס לידים על מודעת פרסום בפייסבוק.
- פילוח קהל יעד – מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת טרגוט יעיל ורחב, אפשר להגדיר קהל יעד לפי שפה, מין, גיל, מיקום, תחומי עניין ועוד. יש אפשרות לקבוע קהלים מותאמים אישית.
- תקציב ותזמון – יש מגוון אפשרויות לקביעת תקציב הפרסום וזמני הצגת המודעה, אפשר לקבוע תקציב יומי.
- עריכת המודעה – בשלב האחרון עליכם לנסח כותרת ממוקדת ומסקרנת, להוסיף טקסט לגוף המודעה, כדאי להתחיל במשפט שיווקי ומניע לפעולה, ויש להוסיף תמונה איכותית.
כדי לנצל כלי פרסום בפייסבוק הנחשבים למתקדמים יותר כמו רימרקטינג, עליכם להוסיף פיקסל (שורת קוד) באתר העסקי. אפשרות נוספת שהפכה לפופולרית בשנתיים האחרונות היא הוספת צ'אט בוט במסנג'ר.
SEO
10 טיפים לקידום אתרים מקצועי!
SEO
4 כלי הקידום אתרים שהכי כדאי להשתמש בהם
פרסום באינטרנט
קניית קישורים ל SEO
-
קופירייטינג8 שנים ago
איך לכתוב קופי טוב?
-
SEO4 שנים ago
למה כדאי למוקד טלמרקטינג לטפל בלידים שלך? כל התשובות בפנים
-
SEO6 שנים ago
חדשות קידום אתרים
-
SEO2 חודשים ago
השוואה בין קידום אורגני לקידום ממומן בגוגל
-
SEO6 חודשים ago
כיצד AI משנה את עולם השיווק הדיגיטלי
-
SEO6 שנים ago
קידום אתרים מקצועי – כיצד הוא מתבצע ועל מה הוא מתבסס
-
Google Analytics9 שנים ago
הטמעת קוד גוגל אנליטיקס
-
SEO8 שנים ago
קידום אתרים חינם