Connect with us

Google Analytics

הטמעת קוד גוגל אנליטיקס

Google Analytics היא מערכת ניטור לאתרי אינטרנט של חברת Google. אחרי ההרשמה למערכת, עליכם להטמיע את קוד המערכת באתר האינטרנט שלכם. הנה המדריך!

Published

on

גוגל אנליטיקס

Google Analytics היא מערכת ניטור לאתרי אינטרנט של חברת Google. המערכת יכולה לספק נתונים רבים מאד על האתר: כמות כניסות, כמות דפים שנצפו על ידי הגולשים, זמן שהיה באתר, העמודים הנצפים ביותר באתר ועוד פרטים רבים שיכולים לסייע בניהול ושיפור האתר.

אחרי ההרשמה למערכת, עליכם להטמיע את קוד המערכת באתר האינטרנט שלכם. בין אם מדובר באתר שבנוי מכמה דפי HTML או במערכת תוכן כמו WordPress. את הקוד צריך להטמיע בכל עמוד ממנו אתם מעוניינים לקבל נתונים שיוצגו במערכת.

  1. גלשו לאתר Google Analytics בכתובת http://www.google.com/analytics/
  2. באתר לחצו על היכנס ל- Google Analytics.
    במידה ואין ברשותכם חשבון Gmail פעיל, פתחו חשבון ולחצו על הירשם כעת.
  3. לחצו על כפתור Admin
  4. עברו אל לשונית Tracking Code, גללו למטה והעתיקו את הקוד.
  5. במידה ואתם משתמשים באתר הבנוי בפורמט HTML הדביקו את הקוד בכל עמוד ממנו תרצו לקבל מידע ממש מעל לתגית</body> .
  6. במידה ואתם משתמשים במערכת התוכן WordPress  – התחברו אל האתר שלכם דרך פאנל הניהול ולחצו על עיצוב > עורך.
  7. בחרו בקובץ   Footer.phpוהדביקו את הקוד לפני התגית </body>. לחצו על כפתור עדכן קובץ.
  8. אחרי שהטמעתם את הקוד באתר המערכת תציג את הנתונים.
  9. אפשרות נוספת להטמעת הקוד היא דרך מערכת Google Tag Manager

לסיכום – מערכת Google Analytics היא מערכת מצויינת המסוגלת לתת מענה מקצועי ומקיף לשאלות העולות בתהליך ניהול אתר אינטרנט. על סמך הנתונים יכול מנהל האתר לקבל החלטות חכמות יותר בקשר לתוכן, מבנה ואפילו עיצוב האתר.

Continue Reading

Google Analytics

בדיקת משתנים מותאמים אישית בגוגל אנליטיקס

אם נרצה לקבל נתונים ספציפיים יותר כדי לבצע ניתוח מעמיק, יהיה עלינו להשתמש במשתנים מותאמים אישית בגוגל אנליטיקס וכך נוכל לקבל את כל המידע. הנה המדריך

Published

on

By

משתנים מותאמים אישית בגוגל אנליטיקס

מערכת Google Analytics יודעת לספק למשתמשים מידע רב כמו כמות כניסות, כמות מבקרים ופרטים נוספים כברירת מחדל. אם נרצה לקבל נתונים ספציפיים יותר כדי לבצע ניתוח מעמיק, יהיה עלינו להשתמש במשתנים מותאמים אישית. עם המידע המפורט תוכלו להגיע לניתוח מעמיק ומדויק ועל פיו, לשפר את האתר.

סוגי משתנים מותאמים אישית

 משתנים מותאמים אישית מחולקים לשלוש רמות שונות (Scopes) כאשר בכל אחד מודל הבדיקה שונה:

  1. מבקר – משתנים הקשורים למבקר באתר. האם מדובר במשתמש רשום באתר, מקור ההגעה שלו וכדומה.
  2. ביקור – משתנים הקשורים לביקור המשתמש באתר. ביצוע פעולה מסוימת כמו רכישה לדוגמא.
  3. עמוד – משתנים הקשורים לעמוד מסוים ולפעילות בו. כמו לחיצה לחיצה על כפתור.

מבנה קוד מעקב מותאם אישית  

 שורת הקוד למעקב אחר נתון מותאם אישית כוללת כמה פרמטרים:

  • Index  – מספר מזהה בין 1-5 המציין את מיקום המשתנה במערכת Google Analytics
  •  Name  שם המשתנה אותו אנו בודקים (מוגבל ל 64 תווים).
  • Value – הערך אותו אנו בודקים. לדוגמא "כן" או "לא" ביחס למשתנה "משתמש רשום".
  • Opt Scope – הגדרת רמת האינטראקציה של המשתנה בין 1-3 על פי המודלים (Scopes) שהוצגו קודם.

 את כל הפרמטרים יש לשלב במבנה של קוד המעקב של המערכת על פי התבנית הבאה :

_gaq.push(['_setCustomVar', index, 'name', 'value', opt_scope]);

במקרה שנרצה לבדוק נתונים לגבי משתמש רשום באתר כחבר (Member) קוד המעקב יופיע באופן הבא:

_gaq.push(["_setCustomVar", 1, "Member", "yes", 1]);

 הטמעת קוד המעקב

 את קוד המעקב בעל המשתנים שהגדרתם תוכלו לשלב בקוד ההטמעה הרגיל של המערכת או כחלק נפרד לבדיקת משתנים במיקומים או בקישורים ספציפיים.

שילוב קוד המעקב בקוד המקורי

  1. גלשו אל אתר Google Analytics והתחברו למערכת באמצעות פרטי החיבור שלכם.
  2. לחצו על כפתור Admin 
  3.   עברו אל לשונית Tracking Code
  4. העתיקו את הקוד ושלבו אותו בעמודים מהם תרצו להפיק את הנתונים על פי חוקי ההטמעה הרגילים. מוזמנים לצפות במדריך על הטמעת גוגל אנליטיקס
  5. הזינו את קוד המעקב שיצרתם על פי המדריך והדביקו אותו מעל לשורת trackPageview בקוד ההטמעה.
  6. שילוב קוד המעקב בקישור ספציפי (JS) – כדי להטמיע את קוד המעקב בקישור שלבו אותו עם אובייקט OnClick המתייחס לקישור.

צפייה בנתונים

 לאחר שילוב קוד המעקב יש להמתין 24 שעות עד לקבלת הנתונים ולפעול לפי השלבים הבאים:

  1. לאחר ההתחברות אל חשבון Google Analytics, בחרו באפשרות Standard Reporting.
  2. לחצו על Custom > Custom Variables   Audience >

בדרך הזאת אפשר למצוא כמעט כל נתון על המבקר, על העמוד אליו גלש, ואפילו על הליך הביקור עצמו דרך מערכת Google Analytics.

Continue Reading

Google Analytics

שימוש במשפכים מרובי ערוצים

שימוש במשפכים מרובי ערוצים במערכת אנליטיקס היא הדרך הטובה ביותר לבצע מעקב אחר תנועת המשתמשים באתר.

Published

on

By

משפכים בגוגל אנליטיקס

שימוש במשפכים מרובי ערוצים במערכת אנליטיקס היא הדרך הטובה ביותר לבצע מעקב אחר תנועת המשתמשים באתר. על ידי הגדרה ועבודה עם משפכים אפשר לדעת איזו דרך עברו המשתמשים מכניסתם ועד ליציאתם או עד לביצוע פעולה מסוימת כמו ביצוע של רכישה באתר. בעקבות המסקנות שתקבלו משימוש במשפכים במערכת תוכלו לבצע שינויים במבנה האתר או בתוכן שמופיע בו. בדרך הזאת תובילו לשיפור בתנועת המשתמשים באתר ולהעלות את אחוזי המכירה וההכנסות.

שימוש במשפכים במערכת Google Analytics

כדי לעבוד עם משפכים במערכת Google Analytics יש לעבוד לפי השלבים הבאים:

  1. התחברו לחשבון שלכם ב-Google Analytics
  2. אחרי שבחרתם בחשבון שממנו תרצו להציג את הנתונים, תחת Audience לחצו על Visitor Flow.

עכשיו יוצג לפניכם תרשים הזרימה של תנועת המשתמשים באתר. בתרשים תוכלו לראות את תנועת המשתמשים מחולקת לפי פרמטר מוגדר (במקרה זה החלוקה היא על פי מדינה) ואת תנועתם באתר על פי הדפים בהם הם ביקרו.

התרשים עצמו מחולק לכמה חלקים – פרמטר החלוקה הבסיסי, אינטראקציה ראשונה ואינטראקציות נוספות במידה והמשתמש המשיך לגלוש באתר מעבר לדף הראשון. בכל חלק ניתן לראות  באילו דפים ביקרו המשתמשים וכמה משתמשים עברו לדף נוסף. בנוסף, תוכלו לראות סימון אדום המצביע על אחוז המשתמשים שנטש את האתר בעמוד מסויים.

לגבי כל שלב בתרשים תוכלו לראות פירוט של כמות המשתמשים ומקור התנועה שלהם או העמוד אליו גלשו. מעבר עם העכבר מעל לאחת מהקבוצות יציג פירוט נוסף.

בעת לחיצה עם העכבר על קבוצה מסוימת יוצגו כמה אפשרויות:

  • Highlight traffic through here– מדהה את הצבע של שאר הקבוצות האחרות והתמקדות בקבוצה זו. בכל שלב תחת מצב זה ניתן לבחור בקבוצות שונות ולהתמקד בהן.
  • Explore traffic through here – הצגת תרשים ספציפי לקבוצה זו באופן מפורט.

  • Group details – הצגת נתוני הקבוצה כרשימת מסודרת ומפורטת.

כדי לשנות את פרמטר החלוקה הראשי עליכם לבחור באחת מהאפשרויות המופיעות בתפריט הבחירה בפינה השמאלית העליונה. ניתן לבחור בכל הפרמטרים המוכרים של מערכת Google Analytics , יעדים שאותם הגדרתם באופן עצמאי, ואפילו לבצע חלוקה על פי מודעות וקמפיינים במערכת AdWords, במידה וקישרתם בין שתי המערכות.

ניתן ליצור משפך מותאם אישית כבר בשלב הגדרת יעד של כניסה לעמוד ספציפי. כל מה שצריך לעשות זה לסמן  בתיבת הסימון של אפשרות Use Funnel בעת הגדרת היעד ולמלא את שאר הפרטים ביניהם עמודים קשורים לעמוד שהוגדר ביעד כדי לבדוק את התנועה ביניהם.

Continue Reading

Google Analytics

דוח מותאם אישית באנליטיקס

עבודה עם דוחות מותאמים אישית יכולה להקל עליכם את העבודה במערכת Google Analytics. דוח מותאם אישית יכול להציג את כל הנתונים שאתם צריכים במקום אחד

Published

on

By

דוחות בגוגל אנליטיקס

עבודה עם דוחות מותאמים אישית יכולה להקל עליכם את העבודה במערכת Google Analytics. דוח מותאם אישית יכול להציג את כל הנתונים שאתם צריכים במקום אחד ללא הצורך לאסוף אותם מתוך דוחות שונים הקיימים במערכת.

יצירת דוח מותאם אישית במערכת Google Analytics

כדי ליצור דוח מותאם אישית במערכת Google Analytics יש לעבוד על פי השלבים הבאים:

  1. התחברו לחשבון שלכם באמצעות שם המשתמש והסיסמה.
  2. לחצו על Customization בתפריט השמאלי ובחרו ב- Custom Reports
    דוחות מותאמים אישית
  3. לחצו על הכפתור New Custom Report
  4. הגדירו שם לדוח
  5. בשלב זה יש להגדיר את הפרמטרים לפיהם יוצג הדוח. לחצו על +add metric והגדירו את הפרמטר על פיו יסוננו התוצאות שיוצגו בדוח. תוכלו לבחור בפרמטרים רבים כמו: כניסות מקידום אורגני, מבקרים חדשים, הפניות או זמן שהייה בעמוד. כדי להוסיף עוד פרמטר, פשוט לחצו על +add metric כמה פעמים.
  6. עכשיו בחרו את הפרמטר שעל פיו תוצג התפלגות הנתונים.

    טיפ: דרך טובה להשתמש בנתונים היא להציג מידע רק לגבי חיפושים אורגניים ולמיין אותו לפי ערים. דוח זה יהיה יעיל לשיבוץ של מודעות פרסומת לסניף ספציפי בעמודי הנחיתה של המשתמשים המגיעים מתוצאות אורגניות לקידום אורגני ובכך תקדמו את המכירות.

  7. במידה ואתם מעוניינים לכלול או לא לכלול פרטים ספציפיים, תוכלו להשתמש באפשרות Filters. לחצו על כפתור+Add Filter  ובחרו בפרמטר ספציפי מתוך הרשימה. במידה ותהיו מעוניינים להוסיף פילטר כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על כפתור +Add filter.
  8.  לאחר שסיימתם לחצו על כפתורSave  כדי לשמור את הדוח.

כדי לצפות בדוחות שבניתם כל שעליכם לעשות הוא להתחבר אל מערכת Google Analytics  וללחוץ על כפתור Custom Reports. בתפריט הצדדי יוצגו רשימת הדוחות שיצרתם. בחירה באחד מהם תציג את הנתונים בדומה לכל הדוחות הקיימים במערכת באופן רגיל.

Continue Reading

פוסטים פופולאריים